Stěhujete se, předáváte byt nebo vítáte nové nájemníky? To vše s sebou přináší mnoho formalit – jednou z nich je přepis energií. Jak přepis energií probíhá a co k tomu budete potřebovat?
Kdy řešit přepis energií?
Z pravidla k přepisu energií dochází při:
- Stěhování a pronájmu
- Nákupu a prodeji nemovitosti
- Úmrtí odběratele a při dědickém řízení
- Ztrátě právní způsobilosti odběratele
- Dohodě
Jak dlouho trvá převod a kde ho vyřídit?
Nejdříve musíte kontaktovat všechny své dodavatele a obeznámit je o změně. Různým dodavatelům proces trvá různě dlouho. Pokud je zde ta možnost, doporučujeme online komunikaci, která je zpravidla rychlejší než komunikace poštou. Ode dne, kdy vaše žádost k dodavateli dorazí, má dodavatel 30 dní na reakci. Poté, co se ozve, začíná shromažďovat dokumenty potřebné k přepisu.
Které dokumenty k přepisu potřebujete?
Počet a typ dokumentů se u různých dodavatelů liší. Nejčastěji ale můžete narazit na tyto:
- Žádost o převod odběru elektřiny či plynu (případně žádost o ukončení smlouvy původního zákazníka a smlouvu o připojení nového)
- Doklady o vlastnictví nebo vztahu k odběrnému místu (např. nájemní smlouva, kupní smlouva nebo výpis z katastru nemovitostí)
- Plnou moc pronajímatele
- Úmrtní list nebo čestné prohlášení (pouze při úmrtí či ztrátě právní způsobilosti předchozího odběratele)
- Předávací protokol, v němž původní a nový odběratel uvedou stav elektroměru
Spolu s právníky jsme pro vás sepsali vzor smlouvě vyjádřeného přepisu plné moci u energií. Zde zdarma ke stažení.
Plná moc - Energie
Odeslat odkaz ke stažení na email: