Možná se staráte o 5 bytů, možná už jich máte 20 a říkáte si, jak je možné, že někdo může provozovat 100 či 500 bytů najednou? Odpovědí je automatizace, technologické vychytávky a jednoduchost. V dnešním článku se podíváme na několik užitečných pomocníků, které využijete v jakémkoliv počtu bytů a ušetříte si spoustu času.
Property Management System a nebo Channel Manager?
Software, poskytující sloučení kalendářů z různých zdrojů, těm říkáme Channel Manager. Oproti tomu, jeho rozšířenou verzí je Property Management System, kde můžete kromě synchronizace kalendářů očekávat i statistiky, komunikaci s hosty na Airbnb nebo Booking.com, a zmíněné automatizace. Některé, jako automatická zpráva pro hosta po rezervaci, či před odjezdem, aby věděl, kde a kdy může nechat klíče, Vám mohou ušetřit i několik hodin týdně. Ty velké a známé Property Management Systémy mají i stovky integrací (spojení) s aplikacemi pro úklidy, účetnictví, platby, portály, exkluzivními cestovatelskými kluby pro nekonečné množství automatizací Vašeho provozu.
Legální povinnosti a kniha ubytovaných
Každý ubytovatel musí hlásit všechny cizince cizinecké policii, a navíc musí všechny detaily uchovávat v domovní knize a platit poplatek z pobytu. Bez pomoci je to u větších kapacit horor. Naštěstí dnes existuje několik typů služeb, které Vám s knihou ubytovaných pomohou, některé dokonce umí automaticky hlásit cizince, či kompletovat report pro poplatek z pobytu.
Jak efektivně měnit ceny?
Asi každý už dnes zaznamenal, že ceny letenek jsou vyšší jeden den a nižší zase jiný den a mohou se měnit dokonce i během dne. Myslíte si, že tyto změny někdo dělá manuálně? Omyl. Tento systém převzaly i společnosti věnující se dynamické cenotvorbě a ty za Vás mohou cenu upravovat několikrát denně. Většina těchto chytrých pomocníků lze především využít jako rádce – uvidíte, kolik Vašich sousedů má byt zarezervováno a podle toho jaký je zájem o Vaši lokalitu můžete nastavit vhodnou cenu. Je ale potřeba si uvědomit, že cenotvorba je alfou a omegou celého podnikání a manuální zásahy na denní bázi jsou pro nejvyšší zisk nutné. Výhodou také je, že častější úprava cen upozorňuje Vaše portály na Vaši konstantní aktivitu a často Vás díky tomu také rádi protlačí na lepší pozici pro hosta, který hledá ubytování. Portály prostě chtějí aktivní uživatele.
Bezpečné ubytování hostů v době Covidové
Nechcete se Vy nebo Vaši hosté potkávat osobně? S tímto problémem Vám může pomoci několik check-in alternativ:
- Digitální lockbox, který umístíte na fasádu Vašeho domu, či využijete servisu externí společnosti
- Wifi zámek, který se odemkne pomocí aplikace či sms kódem
- Kódová klávesnice u domu či bytu
- Kódová klika s číselnou kombinací
- Vyzvednutí klíčů na recepci / v kanceláři poblíž Vašeho ubytování
- Využití externí společnosti na předávání klíčů
Dobrý den, můžete mi poslat heslo na wifi?
Že jste tuto větu slyšeli naposledy před hodinou? Pořiďte si buď online formulář, který z Vás před hostem udělá top profesionálního hostitele a nebo online domácí manuál, který hostu zašlete společně s check-in instrukcemi. Zamezíte tím otázkám ohledně wifi, nejbližší tramvaje či obchodu, nebo jak se zapíná digestoř. Vše, včetně videí, můžete do těchto instrukcí vložit.
Extra položky zpoplatněné hned a jednoduše
Každý host má specifická přání a vy je rádi zařídíte, ale nemáte platební terminál, nechcete čekat na platbu převodem a nechcete vybrat hotovost. Existují společnosti, které toto dokáží zprostředkovat za Vás – ať už využijete možnosti vytvoření platby přes platební portál a zaslání jednoduchého linku hostům nebo QR kód, který hosty navede k zaplacení za extra služby a doplňky, tyto platby se většinou ukáží na Vašem účtě jako potvrzené za minutku. Velmi dobře fungují i možnost zaslání QR kódu nebo webové stránky pro extra rezervace, zničený nábytek od hosta či extra úklid. Za nás doporučujeme!
Pavel Nádvorník, CEO Carebnb
www.carebnb.cz